Privacyverklaring

Misschien heeft u gelezen over de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De AVG zorgt onder
andere voor de bescherming van uw privacy. En legt vast wat de verantwoordelijkheden voor Stichting Pit zijn.

PRIVACYVERKLARING
Uw gegevens zijn bij ons veilig. Dit is geregeld conform de wet AVG. In deze privacyverklaring kunt u lezen
hoe wij dit doen.
Persoonsgegevens die wij verwerken:
Stichting Pit verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten als bewindvoerder en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.

De persoonsgegevens die wij verwerken zijn:

  • Voor en achternaam
  • Geslacht en Geboortedatum
  • Geboorteplaats
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • Emailadres
  • Bankrekeningnummer
  • Burgerservicenummer
  • Inkomensgegevens
  • Gegevens over het vermogen
  • Schulden 
  • Overige gegevens die nodig zijn voor het uitoefenen van onze werkzaamheden

Gegevens die wij bewaren
Wij bewaren de gegevens die wij van u zelf of van anderen krijgen. Die gegevens bewaren wij elektronisch in een beveiligde omgeving. Stichting Pit gebruikt de volgende computerprogramma’s of systemen:

  • Smartfms voor het beheren van uw financiële gegevens. Daarbij moet u bijvoorbeeld denken aan het verrichten betalingen, het maken van een begroting en een budgetplan, controleren inkomende en uitgaande posten, het registreren van schulden en betalingsregelingen en het afleggen van verantwoording aan zowel u als de rechtbank.
  • Administratiekantoor Verkuijl verzorgt de aangifte inkomstenbelasting.
  • Microsoft Office 365 voor het opslaan en verwerken van het emailverkeer en documenten
  • Internetbankieren van de SNS bank en de ABN AMRO bank.
  • Strato en Synology C2 voor de versleutelede opslag en back-up van de gegevens op het netwerk en in de Cloud.

Hoe lang wij persoonsgegevens bewaren
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij bewaren uw administratie voor de duur van 7 jaren.

Medische gegevens
Voor het uitvoeren van beschermingsbewind hebben we alleen financiële gegevens nodig. De enige medische gegevens die wij zien, zijn de omschrijvingen op de facturen van artsen, apotheken en zorgverzekeraars.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U hebt het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@budgetmediation.nl of naar Stichting PIT Postbus 15, 3984 ZG Odijk.
Wij zullen binnen vijf werkdagen op uw verzoek reageren. In de bijlage vindt u een voorbeeldbrief voor het indienen van een verzoek.
Uw gegevens worden alleen via de post verstuurd.
Daarnaast kunt u een verzoek indienen om via het kasboek in Smartfms uw banktransacties te kunnen raadplegen.

Gegevens delen met anderen
Stichting Pit verstrekt uw gegevens niet aan derden tenzij dit nodig is voor de uitvoering van onze overeen
komst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Bij de aanvraag schuldhulpverlening leveren
wij de financiële gegevens aan. Als de schuldhulpverlening medische gegevens of een rapportage nodig heeft van derden verwijzen wij de schuldhulpverlening voor deze informatie door naar u.
In het kader van de verantwoording controleert onze accountant de juistheid en de volledigheid van alle gegevens. Ook leggen wij jaarlijks verantwoording over het bewind af aan de kantonrechter.

Datalek
Zodra we merken dat gegevens in verkeerde handen zijn, moeten wij dit melden. Aan u en bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Beveiliging
Stichting Pit neemt de beveiliging van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik,
verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op.